wtorek, 20 maja 2014

408. godzina W

Lodówkowa, kakaowa owsianka z bananem i płatkami Lion
Fridge, cocoa banana oatmeal with Lion flakes

No i już dziś... Matura z historii. Wyczekiwana, wytęskniona (ha ha), moja wisienka na torcie. Po niej, o 17 (a jakże, godzina W!) - będę wolna, będą wakacje. Czy wesoła, czy wściekła - zobaczymy.

Śnadanie jest odpowiednie dla maturzysty (jak dobrze, że ostatni raz mogę dziś powiedzieć, że jestem maturzystką!). Robi się je błyskawicznie - wieczorem wystarczy wymieszać składniki w słoku i wstawić do lodówki. Kakao, banan i płatki owsiane dodają masę energii.

Czyszczenie lodówki - ciąg dalszy. Moja kreatywność mnie przerasta, chyba robię bardziej wydumane jedzenie nie mając w niej nic. Bo tak, zamrożone szparagi, dymka i jajka to jedyna rzecz, która mi teraz w niej została.

Szparagi i dymka zapieczone z jajkami, pszenny flatbread z oregano

Zastanawiacie się co to flatbread, już jakiś czas dawałam na to przepis - ciasto robi się z mąki pszennej i jogurtu greckiego, ja dodaję oregano (polecam!) i szczyptę soli oczyszczonej. Wyrabiam ciasto, przechowuję w kształcie kuli w lodówce i jak mam ochotę - "piekę" placek na patelni

 

13 komentarzy:

  1. No to powodzenia! Nawet nie wiesz, jak zazdroszczę Ci tych wakacji, oby rozpoczętych z poczuciem satysfakcji i ulgi. A flatbread zapamietam.

    OdpowiedzUsuń
  2. No to ostatni kop w tyłek i świętuj dziś zakończenie, pogoda aż się prosi o piwo nad Wisłą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jutro mam taki plan, dziś rower albo sen ;) choć podobno poziom wisły jest dramatycznie wysoki i schodków nie widać!

      Usuń
    2. Anka ma racje! e tam, tyle jest miejsc nad wisłą ;)
      powodzenia!

      Usuń
  3. no to co tu dużo pisać ... POWODZENIA! :-))

    OdpowiedzUsuń
  4. Z roztargnienia przeczytałam "lodowkowa kalafiorowa owsianka" i stwierdziłam, że odważnie sobie eksperymentujesz.
    Miejmy nadzieję, że W jak Wielce Wesoła.
    Hej, damy radę, musimy! (...prawda?)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję, że poszło dobrze :*

    OdpowiedzUsuń
  6. powodzenia, trzymam mocno kciuki! a potem już tylko odpoczynek i porządne wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Owsianka idealna na trudny dzień:)! Powodzenia!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. hm, 17:12- gadaj jak było! :) mam nadzieję, żeś jednak (W)esoła
    te warzywa zapiekane to nieco w kształt serca się ułożyły- ot taka mała obserwacja

    OdpowiedzUsuń
  9. Poszło Ci pewnie gładko, oby! :D
    No to zaczynają się najlepsze wakacje w życiu! ;)
    Podałabys linka do flatbread? Bo niesamowicie wygląda <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam nadzieję, że poszło dobrze, chyba inaczej być nie mogło nie? ;)
    A taka kreatywność jak najbardziej wskazana!

    OdpowiedzUsuń