środa, 30 października 2013

242. ekonomiczne, zdrowe i bez cukru! ciasto bananowe w słoiku


Chyba zakochałam się w patencie pieczenia w słoiku po maśle :) To lepsze niż owsianka w nim! 
Uwaga: do ciasta nie dodałam żądnego cukru, jest słodkie dzięki bananowi i jabłkom. 

/przepis
ok 60g mąki kukurydzianej
1 banan
1 jajko
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej (ja dodałam pewnie więcej bo zapomniałam czy dodawałam i dlatego tak wyrosło)
cynamon
mleko do konsystencji (gęstej)
 mus jabłkowy

Piekarnik nastawiamy do 180 stopni. Banana rozgniatamy widelcem. Dodajemy do niego jajko, mieszamy. Dodajemy resztę suchych składników i mleko, mieszamy. Przekładamy do słoiczka pół ciasta. Wtedy nakładamy 1-2 łyżki musu. Przekładamy resztę ciasta. Pieczemy do suchego patyczka (ok. 30-40min)

mus jabłkowy: (przygotowany dzień wcześniej)
jabłko(a) - zależy ile chcemy ale uprzedzam, mus pyszny! kroimy w kostkę, posypujemy cynamonem i zalewamy wrzątkiem. gotujemy do zmiękczenia i wsiąknięcia większości płynu (u mnie 2 jabłka gotowałam ok. 20 minut). w razie czego można odlać płyn. miksujemy na gładką masę.


Znowu dziś wstałam jakoś wcześniej. I nie mogłam spać. I chyba faktycznie jutro nie pójdę do szkoły, tylko pojadę do domu.

14 komentarzy:

  1. To ja może znajdę jakiś słoik po miodzie, biorąc pod uwagę niechęć do masła orzechowego ;) Taki słoiczkowy wypiek wymaga zrobienia. Wyrósł świetnie.
    Jeśli nie możesz spać, nie warto nigdzie iść... Pomyśl, co jest tego przyczyną, zwalcz i odeśpij tyle, ile potrzebujesz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie robiłam ciasta w słoiku :D Ciekawy patent ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem Ci, że takie śniadanie w słoiku, zwłaszcza pieczone, wygląda naprawdę imponująco, szczególnie że tak.... wyrosło!:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne ! <3 dałoby sie go przyrządzićw mikrofali? bo u mnie z piekarnikiem słabo. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie próbowałam, ale myślę, że jak jest ciasto w kubku z mikrofali to i ze słoika mogłoby być :)

      Usuń
  5. o kurcze, i słoik wytrzymuje piekarnikowe warunki? jeśli tak, to chyba będę zmuszona spróbować twojego patentu (cóż za nie-przykry obowiązek)!
    Ja od 4miesięcy obiecuje sobie, że nie wstanę wcześniej tylko się wyśpię. Mój rekord późnego wstawania w tym okresie to.. 7:30 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak widać wytrzymuje, szczególnie, że piekarnik w moim wynajmowanym mieszkaniu jest całkiem stary i ma turbodoładowanie - a słoik cały :)

      Usuń
  6. ale eksplodowało wręcz! jedź do domu, to zawsze dobrze działa

    OdpowiedzUsuń
  7. To ciasto, jak ono genialnie wygląda! Tak świetnie wyrosło, wow :) Podoba mi się! A i na pewno w smaku było obłędne :) Zrobię coś podobnego, na pewno!

    Wracaj do domu, wracaj :*

    OdpowiedzUsuń
  8. hm a ja jeszcze nie próbowałam takich cudów :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę spróbować coś w słoiczku upiec, bo takie ciasta wyglądają genialnie! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. ooo kukurydziane i bananowe - to musiało pysznie smakować ! i jak pięknie ci wyrosło, aż wyskoczyło :) muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja też nie idę do szkoły jutro :)

    OdpowiedzUsuń