czwartek, 22 sierpnia 2013

178. na złe dni najlepsza jest...


/przepis
Płatki zalałam wrzątkiem i zostawiłam na czas porannego prysznica. Czekoladę rozpuściłam w mikrofalówce (ok. 25g), dodałam ją do płatków, jak i czubatą łyżkę jogurtu greckiego. Wymieszałam. Foremkę wysmarowałam naczynkiem, nałożyłam pół owsianki, dodałam po czubatej łyżeczce masła orzechowego i dżemu wiśniowego, piekłam przez 25 minut w temperaturze 180-220 stopni.

Owsianka się nie zapiekła, ale była fantastycznie kremowa i głęboka w smaku. Wyjątkowe śniadanie na taki czas... tak, babciny dżem wiśniowy - babcia jest ciężko chora, w szpitalu. Przedwczoraj sprzątałam cały dzień na jej przyjazd, bo miała iść jutro do lekarza, no i poszła. Długo u nas nie pobyła. Dodajcie do tego kobiece dni i taką a nie inną pogodę, i macie przepis na idealną owsiankę na to.

Miałam mieć odwyk od masła orzechowego (już w sumie mało zostało do wyjazdu do Wwa i M&S) kiedy wczoraj w Kauflandzie natknęłam się na PEO's - PB Crunchy. Niemieckie. Skład całkiem przyzwoity jak na wszystkie masła które znam - orzechy ziemne (90%), cukier, utwardzony tłuszcz roślinny, sól. I bardzo smaczne, nie pobije M&S i Lidla, ale jest chyba wciąż na podium... a nie, na 4 miejscu, zapomniałam o fantastycznym masełku z USA. Ach, no i słoiczek 340g kosztuje 7.30!!!

10 komentarzy:

  1. ja chcę taką owsiankę! chcę, chcę, chcę! gorzka czekolada, jogurt, figi, ach <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ ona musiała być pyszna! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. na prawdę pycha !! z gorzką czekoladą <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę spróbować w końcu figi! Czeeekoolada <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę przejść się do Kauflandu, może w moim też będzie.
    Nie mam wątpliwości,że była pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oooo, przy najbliższej wizycie w Kauflandzie rozejrzę się za tym masłem :)
    Wczoraj robiłam bardzo podobną owsianką, ale bez dżemu :) W Twojej wersji to PB&Jelly oatmeal ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem, że robiłaś; zapomniałam napisać, że Twój Reese's przepis mnie zainspirował :D

      Usuń
  7. oo mniam <3
    przykro mi, mam nadzieje że babcia szybko wyzdrowieje ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Są już świeże figi? Gdzie kupiłaś? :D
    Zdrowia życzę dla babci!

    OdpowiedzUsuń