środa, 22 stycznia 2014

316. dyniowa granola z masłem orzechowym +LB


Homemade pumpkin-peanut butter granola with cane sugar and cinnamon; served with yogurt

Przedstawiam Wam granolę, którą w tamtym roku (obok chleba dyniowego) robiłam sobie nagminnie. W tym sezonie, a właściwie po sezonie, jest mój pierwszy raz - nie wiem czemu ją tak zaniedbałam!

/przepis
szklanka puree z pieczonej dyni
masło orzechowe (u mnie 2 czubate łyżki z czystego oszczędzania JIFa, ale dałabym 3, a nawet 4)
1 łyżka oleju
2 (albo więcej jak ktoś woli) łyżki cukru trzcinowego/miodu/czegokolwiek
cynamon
 dowolne płatki (mieszanka najlepiej), otręby

Rozgrzewamy piekarnik. W dużym garnku rozgrzewamy olej, zmniejszamy ogień i dodajemy masło orzechowe, aż się rozpuści (uwaga by nie przypalić), wtedy dodajemy puree z dyni, słodzidło (jeżeli używamy miodu robimy to wcześniej z masłem orzechowym), przyprawy i mieszamy do połączenia składników. Wyłączamy gaz, dodajemy płatki i otręby (ja sypałam ich tyle, żeby po prostu było gęsto, na oko), mieszamy. Blachę wykładamy papierem do pieczenia, przekładamy masę i wygładzamy. Wstawiamy do piekarnika, po jakimś czasie rozdrabniamy na mniejsze kawałki, mieszamy i tak kilka razy, Pieczemy do zrumienienia i chrupkości.

Gorąco polecam tę granolę z reese's peanut butter cups (ponieważ nie wystawiam się na pokuszenie mam je w domu), bądź dowolnymi kawałkami czekolady, albo np. kit-katem z masłem orzechowym.


Zostałam nominowana przez Oia. Dziękuję :*

1. Według jakich proporcji gotujesz zwykle owsiankę? Płatki sypię na oko (stawiam na ok. 4-5 łyżek), zalewam wodą ponad poziom, zostawiam na noc pod przykryciem, rano dolewam mleko na oko.
2. O której godzinie wstajesz? 7:15, 8, bądź do oporu (zbyt często ostatnia opcja nie wychodzi)
3. Ostatnio przygotowana potrawa (nie śniadaniowa)? spaghetti pełnoziarniste z sosem dyniowo-pieczarkowym z gałką muszkatołową, czosnkiem niedźwiedzim, czosnkiem, czubrycą i jogurtem naturalnym
4. Co poprawia ci humor? ostatnio to Sherlock (wybaczcie)
5. Masz ulubioną miseczkę/inne naczynko śniadaniowe? mam jedną miseczkę, ot mieszkanie na stancji
6. Rankiem kawa, herbata czy jeszcze coś innego? kawa, kawa, kawa!
7. Ulubiony dodatek smakowy? zależy od ochoty, kawa, wanilia, kakao, orzech :)

8 komentarzy:

  1. Jakie pyszności *_*
    Koniecznie muszę zrobić tą granolę, bo kusi tym pysznym połączeniem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba przejdę się po puree z dyni do piwnicy... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. granola z masłem orzechowym...kooobieto!

    OdpowiedzUsuń
  4. Patent na owsiankę taki jak lubię- na oko :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wracając do wczorajszego tematu dziennikarstwa 'na zesłaniu':) kiedy jeszcze parę lat temu (paręnaście - jest takie słowo?:) ) myślałam nad zostaniem dziennikarką (jeszcze przed stażem w GW, która skutecznie zabiła we mnie odruch bycia kimś takim), wyobrażałam sobie siebie wyłącznie jako dziennikarkę w stylu Moniki Olejnik. Ale wiadomo, że aby dojść do jej poziomu potrzebne są lata, trzeba zacząć od dziennikarstwa, które niekoniecznie jest wg mnie warte świeczki, zatem - przekonałam się, że nie jest to mój wymarzony zawód. Metodą prób i błędów:) Nie wyobrażam sobie dziennikarstwa interwencyjnego, niepoukładanego dnia, braku organizacji, życia w pędzie, na walizce, bo może 100 km ode mnie coś się wydarzy i redakcja mnie tam pośle, a ja wolałabym zaprosić rzecznika rządu i pogadać z nim w ocieplanym studiu:) tak więc jeśli masz smykałkę, nie obawiasz się takich 'dylematów' to najpewniej jesteś na dobrej drodze:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Co za kolor ! Ta granola mnie woła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dlaczego ja jeszcze nigdy nie robiłam granoli? ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialna granola! I dzięki za odpowiedzenie :)

    OdpowiedzUsuń