sobota, 16 marca 2013

33.

Sos z masła orzechowego i krówki zrobię jeszcze nie raz - rewelacyjne przenikanie się smaków - chyba wszyscy znają smak orzeszków w karmelu.  Wystarczy podgrzać łychę masła orzechowego (u mnie crunchy) z jedną krówką, na odrobinie wody, do roztopienia się krówki, wymieszać.

Krówki jako haracz po akcji mojej szkoły "Studnia dla Afryki" w ramach której wystąpili nauczyciele. Aż się wyrwałam ze swojego łóżka żeby to zobaczyć - i nie żałuję!

A potem wstąpiłam do nowo powstałej wegańskiej burgerowni w Warszawie - Krowarzywa. Polecam każdemu, kto się pojawi. Przystępne ceny, do wyboru kotlet jaglany, cieciorkowy, warzywny, sojowy czy sejtanowy (wzięłam ten bo w życiu nie jadłam sejtanu), ich własne bułeczki i sosy (wegański majonez!).


12 komentarzy:

  1. A co to w ogóle jest sajetan? ;)
    Może ten burger nie wygląda jakoś super, ale nie trzeba wyglądać, żeby smakować. A zdecydowanie bardzo lubię wszelkie wegetariańskie kotlety, więc na pewno byłabym zadowolona w tego typu knajpce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha moim zdaniem wygląda super : ) niektóre są jeszcze bardziej wypakowane zieleniną, ale ja miałam jakąś felerną "obsługującą mnie", nie poinformowała mnie o sosach (np. śliwkowy!) i w ogóle. sejtan to tzw. "chińskie mięso", robi się to poprzez jakieś mega długie przetwarzanie mąki, żeby wytworzyć same białko. jest bardzo pyszny :)

      Usuń
  2. Krówki kojarzą mi się z wypadami nad morze, gdy byłam mała, razem z moją babcią :) Tam jadłam najlepsze krówki!

    OdpowiedzUsuń
  3. a cóż to za sos? <3 musi być genialny!

    OdpowiedzUsuń
  4. a robiłaś to w garnuszku? ten sos

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. robiłam to na woku, ale tylko z racji, że mój drugi garnuszek przypala - może być i w garnuszku

      Usuń
  5. wow , masło orzechowe i krówka -ale pychotka ! porywam ci tą owsiankę <3

    OdpowiedzUsuń
  6. o kurcze, kiedy ja krówki jadłam ?!

    OdpowiedzUsuń
  7. nie pomyślałabym że można zrobić taki sos. suuuper!
    byłaś w Krowarzywa, więc muszę spytać jak ceny. bo menu na pewno będę zachwycona, kocham seitan :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/156044_10151933686006501_606053514_n.jpg

      Usuń